Het helpende hart.
De lokale overheid moet betrouwbaar zijn en altijd vanuit het belang van de eigen inwoners handelen. Daar hoort eerlijk en begrijpelijk beleid bij. Iets melden bij de gemeente moet makkelijk zijn. Vragen die je stelt moeten snel en in één keer goed beantwoord worden. De gemeente is transparant, geeft iedereen dezelfde informatie en houdt zich aan afspraken die in het verleden gemaakt zijn.
• Er komt één systeem waarin je gemakkelijk iets kunt melden of aanvragen en waarin je ook de afhandeling kunt volgen
• Er blijven loketten op het gemeentehuis waar je fysiek je zaken kunt regelen. Of je nu een rijbewijs wilt aanvragen, iets wilt weten over een vergunning of een vraag hebt over zorg of een uitkering. Deze loketten zijn minimaal 1x per week zonder afspraak te bezoeken. Voor spoedaanvragen kun je altijd meteen, zonder afspraak, terecht
• Het uitgangspunt is: digitaal waar het kan en fysiek waar het moet
• De afvaldienstverlening blijft op peil. Er verandert dus niets aan hoe vaak je vuilnis wordt opgehaald
• We schaffen de PMD-bak zo snel mogelijk af, nu blijkt dat de kwaliteit en kosten van na scheiding op z’n minst vergelijkbaar zijn
• Rommel die vaak rondom vuilcontainers staat, wordt beter en vaker opgeruimd
• Nieuwe vuilcontainers of glasbakken worden alleen geplaatst na overleg met direct omwonenden